Ralla is een draaitafel aanpasbaar voor kleine ruimtes, waar manoeuvreren met een voertuig vrijwel onmogelijk is. De Ralla is makkelijk te gebruiken. Het kan de auto waar het geparkeerd is 360° draaien waardoor het een uitweg biedt uit smalle ruimtes. Geheel elektronisch kan het worden voorzien van een afstandsbediening. Deze draaitafel is ontwikkeld in verschillende maten en vermogens, diameters tot 8 meter en 8 ton vermogen.
Ralla 25 is een draaiplateau ideaal voor ruimtes waar manoeuvreren van het voertuig uiterst complex is. Behalve gemakkelijk om te gebruiken, komt de Ralla 25 ook voor in een versie die kan worden betegeld overeenkomend met de rest van de ruimte, waardoor het nog aantrekkelijker oogt.
In wezen heeft de Ralla 25 elf belangrijke structurele elementen:
– Vier platform wiggen
– Vier wielgeleiders verankerd in de bouw
– Een structuur verbonden met het onderliggende cirkelvormige rek
– Paneel dat de verbindingsstructuur bedekt
– Motorassemblage
Elk van de wigvormige delen van de Ralla 25 heeft vier polyurethaan wielen, waardoor de hoeveelheid ondersteunde ruimte tot het strikte minimum wordt beperkt en tevens vervorming van het platform door ongelijke gewichtsverdeling wordt voorkomen. Dit vermindert ook aanzienlijk de geluidshinder.
De verbindingsstructuur is een kruisvormig element gelast op de top. Nadat de vier delen van het platform bevestigd zijn aan de verbindingsstructuur worden ze afgesloten door een afdekplaat die voor een uniforme afwerking zorgt. Het randprofiel dient ook als track voor de wielen, waardoor het de slijtage voorkomt die zou ontstaan als het liep over ruwe beton. Elk deel van de rand heeft een flens voor bevestiging aan het eerstvolgende, waardoor er een stevige geleidingsstructuur tot stand komt. Bovendien zijn bepaalde ijzeren consolidatiestukken gelast aan de achterzijde van de lijst, zodat het apparaat stevig bevestigd is aan het beton.
Eén van de vier secties heeft een luik voor de inspectie van de motor en voor het onderhoud. De verbindingsstructuur is vastgeklikt in de centrale rotatiepen in de onderliggende ruimte. De centrale rotatiepin wordt gebruikt om de verbindingsstructuur tegemoet te komen. De motorreductor is er één met de structuur ter ondersteuning van de centrale rotatie pin. De motorreductor is zo gebouwd dat het gemakkelijk te installeren is en koppelingsfouten niet kunnen voorvallen.
Het rotatietandwiel is gekoppeld aan het circulaire rek van het draaiplateau door het verschuiven van de motorreductor geheel naar voren en weer terug. Deze
beweging wordt mogelijk gemaakt door twee slots aan de zijde van de motor zelf en bovendien, wanneer de koppeling is voltooid, kan het worden vergrendeld met
twee bouten.
Met personen aan boord
Schaar- en kolomtypes
Geen personen aan boord
4-palen-, schaar- en kolomtypes
Schaartypes op maat
Kolomtypes
Serviceliften
Wagens boven mekaar
Roterend plateau
Zijdelings bewegend plateau
Half-automatisch & modulair